Hogyan és hol tanulmányozzuk a Shaiva Tantrát?

Írta: Agnisetu

Copyright © 2021 Minden jog fenntartva! A mű szerzője fenntart magának minden jogot ami mind a mű készítőjét törvényileg megilleti (sokszorosítás, forgalmazás, nyilvános helyen bemutatás stb.)


Időnként, amikor emberekkel beszélgetek és megosztom az autentikus Tantra iránti szenvedélyemet, az olvasók gyakran felkeltik az érdeklődésüket, hogy többet megtudjanak, és javaslatokat kérnek tőlem, hogyan is tanulhatnák meg ezt a nagyon ismeretlen, nyugaton nagyon elképesztő életet átalakító tudományt. Ez a cikk azoknak szól, akik esetleg hallottak az autentikus Tantráról, és szeretnék megismerni, fejleszteni magukat.

Nagyon valószínű, hogy a " tantra " kifejezéssel találkoztál már a tantrikus szex kapcsán, és ha ezt követed, olvasd el az alábbi cikkemet: " Mennyire tantrikus a tantrikus szex? ", ahol megismerheted a hagyományos Tantra és a Nyugati Tantra (Neo-Tantra) közötti különbségeket. A jelenlegi cikkben a tanítókat és a tanításokat fogom tárgyalni, amelyek kifejezetten az autentikus Tantrához kapcsolódnak, és amelyek közül néhány integrálhatja a neotantrát (tantrikus szexet) is. Ez is előfordulhat? Igen, elő.



Kashmír Shaivizmusa és a Shaiva Tantra


Az elmúlt 15 évszázadban a Tantrának több tucat ága létezett. 2008 óta egy adott ágat tanulmányozok, ez a legismertebb és tanulmányozott manapság a nyugaton is, és ez nem más, mint a Kashmíri Shaivizmus, amely a nem-kettős Shaiva Tantrák megnevezése. Ez az indiai Kasmírban élő mesterektől származik. Az egyik legismertebb nyugaton, mert Swami Lakshmanjoo, a Kashmíri Shaivizmus nemzetségének utolsó mestere osztotta meg tudását a nyugati tanítványok egy kis csoportjával, akik a mester 1981-ben történt elmúlása után életben tartották a lángot. Ashrinjei Shrinagarban, Kashmírban és Újdelhiben , de sajnos helyi tanítványai már nem igazán gyakorolják Swami tanításainak teljes skáláját, hanem elsősorban bhajanokat énekelnek össze, és alkalmanként konferenciát tartanak. A nyugati tanítványok *, akik a 70-es és 80-as években Swamitól kaptak közvetlen átadást (beavatást), tovább adták a fényt nekünk. Nagyon hálás vagyok annak a néhány embernek, akik e tudás megőrzését életcéljuknak tekintették.

/lábjegyzet *: Elképesztő spirituális élményem volt, amikor 2019-ben kapcsolatba léphettem Swami Lakshmanjoo nyugati tanítványaival: nevezetessen John Hughes-al és Bhairavi Devi-vel. De ezt a történetet egy másik cikkben osztom majd meg veletek./



Megtanulható-e a tantra könyvekből?


Sok mindent meg lehet tanulni a könyvekből. De a Shaiva Tantra esetében ez nem így van. Az ok nagyon egyszerű. A Tantra meghaladja az elmét, és ezért az individuális tudás csak félreértést okozhat, és akkor el kell vetni az elmét, és meg kell tapasztalni azt az állapotot, amely túlmutat az elmén, amit a legtöbbünk nem láthat, mert az elme útban van. Ha nagy szerencséd van, ez a tapasztalat, amelyet gyakran "kegyelemnek" neveznek, önmagától is eljöhet hozzád *. A legtöbb keresőnek azonban kapcsolatba kell lépnünk valakivel, aki már rendelkezik ilyen tapasztalattal és tovább tudja adni nekünk. Ahhoz, hogy megszerezd, meg kell találnod egy mestert, aki továbbíthatja neked. Az ilyen mester nem kell, hogy ismert vagy elismert "guru" legyen, lehet, hogy koldus az utcán, és nem fogod látni.


/* lábjegyezt: Soha ne gondold magadról, hogy olyan kegyelmeben részesültél, hogy neked nincs szükséged mesterre, mert önmagadtól felismered a Tantrák rejtett kincseit. Még akkor se, ha már elérted. Légy alázatos és önátadó. És megadatik./


A könyvekben megírt történetek szerint a legtöbb mester soha nem adott beavatást (deeksha) a tanítványainak. Ha a mester úgy ítéli meg, hogy készen állsz a fogadásra, akkor egy "mag" (bija) közvetítést ad, amely végül a saját felszabadulásodhoz vezet. Ezt hívják Shaktipata-nak. Mint korábban említettem, kaphatsz kegyet anélkül is, hogy egy tanítványi láncolatnak sem vagy tagja, de ez kevésbé valószínű, és meglehetősen ritka. Amint a fény magja kihajt a szívedben, nem lesz más választásod (jó értelemben), hanem megtapasztalhatod azt a vágyat, hogy láthasd, hogy a hajtás erős tölgyé nő, és amikor emlékezel arra, aki vagy, megtalálod az isteni extázist és szeretetet körülötted mindenben. Ez nem azért van, mert elszalasztod a rossz dolgok rossznak való megjelenését és mindent annyira jónak látsz, hanem azért, mert tudatában vagy mindennek, úgy ahogy van.

A Shaiva Tantra elsősorban teista-monista tudomány 1. Ami azt jelenti, hogy ezen az úton haladva a jó és rossz, a magas és alacsony, a férfi és a nő, a barát és az ellenség, a nappal és az éjszaka stb, mind Egy. A Kettősség lassan feloldódik, és az áttörés eredménye az egység tapasztalata lesz. Amíg az elméd kötődik e világ kettősségéhez, a szenvedés mindig ott lesz számodra, mert minden köteleket (mala) a fizika törvényei szerint kell megélned. Duális gondolkodással az elméd nem képes meghaladni ezt a kettősséget, mert ha lehet, akkor nagyon gyorsan elpusztulna. De ha a megvalósítás végén Egy vagy mindennel, akkor a cselekvés már nem hozzád tartozik. Csak akkor, ha megkapod a kegyelmet és meghaladod az elmét, folytathatod a létezést és részt vehetsz ebben a kettős tervezésű világban, miközben húsbavágó tapasztalással tudod, hogy egy vagy mindenkivel,2. Ne feledd, csak azt tudom javasolni a számodra, hogy ez hogyan nézhet ki, a tanulmányaim és az ezekbe az állapotokba való bepillantások alapján. Ezért én is tévedhetek, sőt, még akkor is, ha megtapasztalnám a teljes kegyelmet, amit nem tudné elmagyarázni neked. Hogyan használja az ember az elméjét arra, hogy elmagyarázza egy másik elmének azt a valamit, ami meghaladja az elmét?


/1. lábjegyzet: kérlek, ne keverd össze a monizmust az monoteizmussal. A monizmus az egész lét egységének fogalma, míg a monoteizmus az a hit, hogy csak egyetlen Isten létezik./

/2. lábjegyzet: Ramana Maharshi ezt az állapotot Sahaja Nirvikalpa Samadhi néven határozta meg , amely az egység olyan állapota, ahol a tapasztaló egyidejűleg teljes mértékben kihasználja az emberi képességeket./


Végül: az aszketizmus a lemondáson keresztül vezető felszabadulás útja , például a Vedanta egyértelműen nagyon kevés embert szólít meg napjainkban. Míg a Tantra minden zamatosságával és gazdagságával úgy hangzik, mint a nyilvánvaló, sőt kényszerítő választás a legtöbb modern spirituális keresője számára. Nagy probléma ott rejlik, amikor ezen az úton mester nélkül utazik. Amikor egy aszkéta megpróbál elszakadni ennek az illúziós világnak (maya) a kísértéseitől , függetlenül attól, hogy jól csinálja-e vagy sem, ő folyamatosan halad a választott úticélja felé. Amikor egy kezdő tantrikus hallgató hallja az egységet, és a nagyszerű szexuális erő egyesítését, az ízletes ételeket és a boldog életet, mint spirituális utat, akkor ezt mint fogalmat fogadja el, és úgy véli, hogy jó úton jár. A tantrikus ösvény azt sugallja, hogy bármit és mindent megtehetsz, ami tetszik és amit szeretsz, de legalább egy egyhegyű tudatosságot kell ápolnod, bármibe is fogsz bele. Olyan tanár nélkül, aki nem szeretetből és az igazság borotvaéles megkülönböztetésével hívja fel a figyelmet az édes téveszméidre, nagyon könnyű azt gondolni, hogy tantrikus úton jársz, bár valójában nem. Semmilyen más kárt nem okoznak azon kívül, hogy lelassítanak és elvezetik a vágyakozásodat a Valóság és az Erejének meglátásától. Biztos ismered ezt a szlogent: "Nincs szükségem gurura, önmagam guruja vagyok", ami csak akkor igaz, ha eléred a teljes önmegvalósítást, és nem függsz a kötőerőktől, sőt, uralod azokat. Legalább találj valakit, aki hasonló úton jár, és rendszeresen megpróbáljátok megadni egymásnak azt, amire a gyakorlatokban és a tanulmányokban szükségetek van.

Személyes tapasztalataim alapján meggyőződéssel mondhatom, hogy elképesztően ravasz egónknak köszönhetően szinte garantált, hogy mindannyiunkkal megtörténik az, hogy olykor-olykor leesünk a pályáról.

Amit eddig megosztottam ne ijesszen meg és ne tántorítson el e kíváncsiságod folytatásától. Éppen ellenkezőleg - minden apró lépés, amit megteszel, hogy hiteles Tantrát tanulj (és ideális esetben egy mestertől), az drámai változást indít el benned, a feltétel nélküli öröm és szeretet állapota felé. Ezt tapasztalatból mondom, és azok, akik ismernek, igazolhatják annak igazságát, de még hosszú út áll előttem ;)

Noha nem ajánlom, hogy csak a könyvekből tanulmányozd a Tantrát, a könyvek csodálatos támogatást jelenthetnek az inspirációhoz, a kutatáshoz, az önkutatáshoz, de csak egy "térkép" az előkészülethez és lehetőséget nyújt a Valóság megtalálásához, és hogy feltehesd a helyes kérdéseidet mesterednek, valamint a hamis gurukat is felismerhesd, stb. És természetesen, ha már tanultál egy mesternél, és megvan a saját alapod, további technikai könyveket lehet felhasználni ismereteid elmélyítésére.

A könyvek másik érdekes ereje egy speciális tantrikus "technológia" formájában jelenik meg, az úgynevezett samyama, ahol az ember azonosul a figyelem tárgyával, és ezáltal olyan lesz, mint a tárgy. Ebben a kontextusban nem fogok elmélyülni ennek a gyakorlatnak a részleteiben, csak megosztom a lehetséges eredményeket. Ha elolvasod a mestered szavait, és átadod magad annak a tapasztalatnak, akkor lehetőséged lesz a mester közvetlen közvetítésére, aki ezeket a szavakat írta, vagyis majdnem ugyanolyan hatást érsz el vele, mintha mások is a mesternek a lábánál ülve hallgatnák. Függetlenül attól, hogy az a személy, aki a bölcsesség gyöngyeit írta, még mindig a testében van-e vagy sem, az eredeti emisszió által létrehozott energetikai lenyomat soha nem fog meghalni, ezért bárki bármikor igénybe veheti.



Ajánlott Tantra könyvek


Valószínűleg az egyik legjobb könyv, amit valaha olvastam az autentikus Tantráról, és amely a tantra kezdő és középhaladó hallgatóit célozza meg: "A Tantra megvilágítása : az időtlen hagyomány filozófiája, története és gyakorlata"írta Christopher D. Wallis. Mikor magamhoz vettem a könyvet, semmit sem tudtam Christopherről, és csodálkoztam, hogy milyen gyöngyszemre bukkantam, amikor elkezdtem olvasni a könyvet. Nagyon egyedi ember írta, aki mind a Tantra tudósa, mind gyakorlója, és akiről világosan elmondhatom, hogy nem csupán kapcsolatban áll azzal a kimondhatatlan fény közvetlen tapasztalatával, de nagyon is jól tudja átadni és megvilágítani e csodálatos tanítások bonyolult árnyalatait. Ha csak egy könyvről kérdeznél, azt mondanám, hogy ez az egy van.


Ha könnyed olvasással szeretnéd kezdeni, ez a két könyv ösztönözhet a további tanulásra, Daniel Odier kiváló történetével:


Az " Omar V. Garrison - Tantra - A szex yogája " a kezdők számára is nagyon hozzáférhető.


A " Tantra: A nőies kultusz " Andre Van Lysebeth fantasztikus könyve, amely az emberiség történetét tárja fel, és bemutatja, hogy a nők hogyan játszottak nagy szerepet a legtöbb társadalomban, és hogy csak a közelmúltban kerültek be a férfiak a világ esélyegyenlősége fölé.


Alain Danielou " Shiva és az ősi hagyomány " című műve betekintést nyújt abba, hogy a shaivizmus hol illeszkedik a nyugati világba, beleértve a szent szexualitásról szóló vitát.


A következő könyvek komolyabbak, és több technikai betekintést nyújtanak a tantrikus shaivizmusról, miközben nagyon hozzáférhetőek a kezdők számára is:


Georg Feuerstein könyvei kissé szárazabbak és tudományosabbak, de ennek ellenére kiváló tartalommal bírnak.


A metafizikai mandalákkal, úgynevezett yantrákkal végzett munka a tantrikus gyakorlat nagy része. Harish Johari az " Eszközök a tantrához" című cikkében tanítja a yantrák használatának tudományát, és egy sor gyönyörűen felépített yantrát tartalmaz. A könyv egy része a kezdők számára hozzáférhető, a többi része a haladóbb adeptusoknak szól.


Ha szereted a művészeteket, a Tantra gyakorlói sok szép műtárgyat hagytak maguk után, és sok könyv bemutatja és megvitatja ezeket. Íme néhány kezdet:


Ha már jártas vagy a Shaiva Tantra megalapozásában, és konkrét technikákat szeretnél felfedezni, amelyeket a mindennapi életben is alkalmazhatsz, javaslom, hogy fedezd fel a Vijnana Bhairava Tantra-t.


Ha haladó gyakorló vagy, komolyabb tanulmányozáshoz a következő Tanítók ajánlottak. Bár közülük néhány a shaivizmuson kívül más témákról is írt. Betűrendben vannak felsorolva (név, hagyomány vonal, link a névre kattintva):


1. Alain Danielou - Kashmíri Shaivizmus

2. Alexis Sanderson - Kashmíri Shaivizmus, Swami Lakshmanjoo vonala

3. Andre Padoux - Kashmíri Shaivizmus

4. Bettina Baumer - Kashmíri Shaivizmus, Swami Lakshmanjoo vonala

5. Borisz Marjanovic - Kashmíri Shaivizmus, Swami Lakshmanjoo vonala

6. Christopher D. Wallis - Kashmíri Shaivizmus

7. Christopher Tompkins - Tantra-yoga

8. Daniel Odier

9. David Gordon White

10. David Peter Lawrence - Tantra-yoga

11. Dominic Goodall

12. Gavin Flood

13. Gudrun Buhnemann

14. Jaideva Singh - Kashmírir Shaivizmus

15. John R. Dupuche

16. John Woodroffe (Arthur Avalon) - Tantra-yoga

17. Lilian Silburn - Kashmíri Shaivizmus

18. Loriliai Biernacki

19. Lorin Roche

20. Mark Dyczkowski - Kaula Trika

21. Mike Magee

22. Moti Lal Pandit

23. Navjivan Rastogi

24. Raffaele Torella

25. Shaman Hatley

26. Swami Chetanananda

27. Swami Lakshmanjoo-Kashmíri Shaivizmus

28. Swami Muktananda-Trika Shaivizmus

29. Horváth Róbert - Kaula Shaivizmus

és sokan mások. Számos kiváló mű található francia, spanyol, olasz és német nyelven, ha ezeket a nyelveket beszéled.



Videó képzések


A fent felsorolt szerzők közül néhányan csodálatos videotréning programokat hoztak létre, amelyek lehetővé teszik, hogy minél közelebb kerülhess a mesterekhez, anélkül, hogy otthonod kényelmét elhagynád. Néhány ezek közül:


Nemrégiben lassan haladtam Mark Dyczkowski Tantraloka videóbeszéletein keresztül. Ezeket kissé nehezen tudom követni, mivel a tárgyon nincs elég hangsúly. Mégis, ha Mark bármilyen mellékútra indul a tanításai során, az általában éleslátó és gondolatébresztő. Mark elképesztő munkát végzett a Tantraloka angolra fordításával. Abhinava Gupta, az igazi mester és zseni az évszázadok óta az egyik legfontosabb nem-kettős Shaiva Tantra gurunak tartják. Mark még nem fejezte be a beszédeket - ez a Tantra nagyon hosszú és összetett még a haladó hallgatók számára is. A tanulmányi felvételeket a weboldalán vásárolhatod meg.



Shaiva Tantra műhelyek


Számos mester és tudós tanítja a Shaiva Tantra műhelyeket és megkönnyíti a tanulmányozást szerte a világon. Itt van egy nem teljes felsorolás:


A legtöbben különféle országokba utaznak tanítani, ezért kérlek, inkább keresd fel weboldalukon a legújabb ajánlatokat.

Személyesen én csak a Kasmír Shaivizmus Alapítvány műhelyéből kaptam tanulmányi anyagokat, köszönettel, Bhairavi Devi-nek. Ezek mélyen megindítottak és inspiráltak, hogy ezen az úton haladhassak egész életemben.



Shaiva Tantra iskolák


Kevés olyan hely van a világon, ahol teljes időben elmélyülhetsz a Shaiva Tantra yoga tanulmányokban, és amely megköveteli a bentlakást a tanulmányok idejére. Ezek a következők:

  • Agama yoga (Koh Phangan, Thaiföld), Swami Vivekananda Saraswati alapította. Hozzá kell tennem, hogy az idő múlásával minden változik, ezért remélem, hogy ha úgy döntesz, hogy kiutazol, akkor előtte feltétlenül keresd fel a honlapjukat.
  • Mahayana, az egyetlen magyarországi Krama iskola (Krama, a Kashmíri Shaivizmus négy iskolája közül az egyik), amelyet Durvasas alapított, aki nagyon erős mester (ő a Trika Shaivizmus vonalán tanult, mestere Pradipika).
  • Lakshmanjoo Akadémia, John Hughes alapította, aki Swami Lakshmanjoo közvetlen tanítványa.
  • Swami Shankarananda iskolái Ausztráliában . Én személy szerint nem tudok semmit arról az iskoláról. A Kashmíri Shaivizmusról korábban felsorolt ​​könyve kiváló.


Más, szándékosan meg nem nevezett ​​iskolákat különféle fokú botrányok és viták övezik, a kisebbektől a hatalmas jogi esetekig. Mielőtt elindulsz az úton, kutass, és ne ejtsd le a józan észt, ha bármilyen kétes hírű iskolával találod szembe magad. Ha nem hangzik jól neked, ne foglalkozz vele.

Az egyik szokatlan dolog, amit a Tantra tanít, az az, hogy a megvilágosodott mester kifejezés és az azt használó személyekről szóló leírásokat oly módon írja le, mint a világ minden részén rosszul használt fogalom. Ehhez nem fér kétség. Ezért minden komoly szándékú gyakorló a yoga útján lassan haladjon, ne akarjon mindent egyszerre vagy azonnal. Ez azért van, mert a Tantrában minden sokszorosan felerősödik, tehát bármilyen ajándékot kapsz rajta, ha elindulsz ezen az úton, az idő múlásával még nagyobb ajándékká válik, és bármilyen hiányosságod is van, ugyanolyan nagyok lesznek.

A másik nagyon fontos felhívás, amelyet egy tantrikus adeptus fejlesztése során tapasztalhat, az a spirituális és világi diszkrimináció. Mert egy ilyen ösvényre lépve elkerülhetetlen, hogy nem jó szemmel néznek. Ezért nem térítő vagy szereplés függő a tanrikus út.

/megjegyzés: ez a cikk folyamatosan bővülő munka, és valószínűleg soha nem lesz teljes, mivel én sem tudhatom a világ összes kínálatát. Remélem, hogy vannak olyan csodálatos tantrikus mesterek, akik távoli barlangokban és erdőkben gyakorolják praxist, és a világ nem is tud a létezésükről. Ők őrzik a Tantra titkát. De egy napon előjönnek a remete lakjukból, és megosszák ajándékaikat olyanokkal, akik igyekeznek az ilyen mesterek közelében lenni és tanulni tőlük./


Ha további kiegészítéseket szeretnél ajánlani, kérlek észrevételed szándékát a Kapcsolat menüpontban lévő email címen teheted meg.

Köszönöm.

A cikk fő illusztrációja: Sabasana. A holttesten ülve ("az eldobott személyiség szimbóluma"), "Mahamudrát" tartva. A yogi-aszkéta a lemondás koponyáját (Kapala) tartja, és kardot meg pajzsot lenget, levágva minden megkülönböztető képességet, nepáli kézirat, 18. század: (magángyűjtemény). Forrás: Kala Kshetram .