Mennyire tantrikus a tantrikus szex?

Írta: Agnisetu

Copyright © 2021 Minden jog fenntartva! A mű szerzője fenntart magának minden jogot ami mind a mű készítőjét törvényileg megilleti (sokszorosítás, forgalmazás, nyilvános helyen bemutatás stb.) 


Mielőtt elkezdenéd elolvasni ezt a cikket, fontos elmondanom, hogy szerény véleményem szerint minden olyan tanítási rendszer csodálatos, amely segíti az embereket abban, hogy jobb tapasztalatokat szerezzenek ebben a világban, még abban a konkrét helyzetben is, ha egy jó szexről van szó, ami önmagában is csodálatos.

Ami fontos, hogy bárki elinduljon a jobb én felé, az az, hogy tudja, mi van, így tudatos döntéseket hozhat.



Mi nem a Tantra

Ha úgy döntesz, hogy a szexualitásod javítására törekszel, akkor nagyon hamar felfedezed a tantrikus szex kifejezést. És akkor sok könyvet és tréninget találsz, ahol állítólag megtudhatod, hogy a tantrikus mesterek hogyan folytattak szexuális tevékenységet, és hogyan tudták felhasználni ezeket az ismereteket szexualitásuk fejlesztéséhez.

Az egyszerű igazság az, hogy az eredeti tantrikus művek írásának idején soha nem foglaltak bele ilyen utasításokat.

A hiteles tantrikus szövegek, mint például a Vijnana Bhairava Tantra , meditációs technikákat tanítanak nekünk, amelyek közül néhány közvetett szexuális erőkkel foglalkozó gyakorlatokat is magában foglal. Semmi részletet nem közöl annak mechanikájáról, azon kívül, hogy megmondja, hol kell összpontosítanunk energetikailag a testünkben, amikor részt veszünk a gyakorlatban.

Bizonyos, hogy a régi időkben a tantrikus mesterek meditációként folytathatták a szexet, mert a szentírások valóban említenek szexuális rituálékat. Kivéve, sajnos, eddig senki sem talált kifejezett írásos utasításokat arra vonatkozóan, hogy hogyan tették * . Tudjuk, hogy maithunával (házasságon kívüli szex) foglalkoztak, ami a Panchamakara nevű nagyobb rituálé része volt, amely magában foglalta a bor, hús, hal és kiszáradt gabona fogyasztását is. A rituálé célja az volt, hogy kihívja a gyakorlókat, hogy "járják be a nem duális tanításokat". Ez az öt cselekedet abszolút nem volt a Védikus társadalom szerves része, csak az, hogy a nem duális tanításokban minden isteni. A Tantraloka 29. fejezetében Abhinavagupta csak a maithunát, a húst és a bort említi a lehetséges öt közül. Elbeszéli azokat a különféle spirituális állapotokat, melyeket a gyakorlóknak át kell élniük a rituálé során, de ezeket sokkal inkább meditációs gyakorlatként végeztek, mint sem közösülésként. (További részletekért lásd " Abhinavagupta: A kula rituálé a Tantraloka 29. fejezetében " című olvasmányt.). A Vijnana Bhairava Tantrában a szexuális erő során tapasztalható magas tudatállapotokat is említi.


/lábjegyzet *: 2015-ben Kiss Csaba kiadta " A Brahmayamala Tantra vagy Picumata (A tantrikus gyakorló vallási megfigyelései és szexuális szertartása: 3., 21. és 45. fejezetű) " cikket, amely a tantrikus szexuális rituálék egy másik típusát tárgyalja. Ezt a tantrát eddig csak részben fordították le. Torzsok Judit a " Nők a korai shakta-tantrákban - Duti, Yogini és Sadhaki " és Hataman sámán " A Yoginis Brahmayamalatantra és korai Saiva-kultusza " szintén ezt a tantrát tárgyalja./


Ezért amikor Nyugaton találkozol a tantrikus szexről szóló tanításokkal, ezek legtöbbször neotantra-tanítások, amelyeknek általában kevés közük van a hiteles Tantrához (vagy semmi).

Szeretnék megosztani néhány idézetet Christopher D. Wallis a "Tantra megvilágítása : Az időtlen hagyomány filozófiája, története és gyakorlata " című könyvéből , amelyet később a cikkben bemutatok:


[...] A Káma-szútra az irodalom egyik ága, a Kama-Shastra, vagyis az öröm tudománya. Általános célja az érzéki öröm, mint önmagában érvényes cél maximalizálása. Meghatározás szerint nem Tantrikus, mert a Tantrában az öröm célja, ha jelen van, mindig a végső szellemi felszabadulás céljának van alárendelve, amely nem a Kama-szútrába kerül kifejtésre. [...]

[...] Ha a Shaiva Tantrikus irodalom egészét vizsgáljuk, akkor azt látjuk, hogy a szex önmagában gyakorlatilag hiányzó téma. Van azonban egy zárt csoport, a Kaula, amely érzéki gyakorlatokat tanít, és amelyet úgy hívhatunk, hogy "szexualizált" világszemlélet, amely a valóság egészét a kiegészítő ellentétek különböző halmazainak harmonikus és örömteli lüktető egyesülésének tekinti. [...]

[...] Az eredeti Tantrikus forrásokban találunk néhány technikát a szexuális energiával való gyakorlathoz és a kundalini aktiválásához, de egyáltalán nem találunk olyan fizikai technikákat, amelyek meghosszabbítják az orgazmust és így tovább. Míg a Shaiva hagyományban létezik egy Tantrik szexuális rituálé, [...] ez elsősorban meditatív gyakorlat volt, nem pedig élvezet maximalizáló gyakorlat. [...]


Tehát ez csak néhány idézet Christopher-től, aki több mint egy évtizede tanulmányozza, gyakorolja és tanítja az autentikus Shaiva Tantrát.

Amint a cikk elején említettem, ne öntsük ki a babát a fürdővízzel. Sok szexualitással foglalkozó neotantrikus tanítás persze csodálatos, és mindenképpen segíthet a nemi életek javításában. Kivéve, hogy a legtöbbjük nem a Tantra hiteles tanításaiban gyökerezik.



Mi a Neo-Tantra

Lehetetlen lenne lefedni a Neo-Tantra összes lehetséges változatát, mivel bárki, akinek van ilyen ismerete, manapság létrehozhatja saját Tantra stílusát (sokan meg is tették ezt "Tantra" címszó alatt). Vannak azonban olyan közös szempontok, amelyek a jelenlegi Neo-Tantra kínálat nagy részében nyomon követhetők.

A modern neotantra szexuális tanításainak többsége a Tao-ból származik, ahol az erről szóló ismeretek írásban jól megőrződtek, és a művészet élő gyakorlói is aktívan gyakorolták. Azonban néhány mestere úgy döntött, hogy a Tantrát (néhány tantra-yoga praxist, leginkább a bal-kéz ösvényéből) bevonják kínálatukba, vagy talán ez vonzóbb (titokzatosabb) a tömegek számára, vagy talán nincs igazán tapasztalatuk a Tao mély tanításaiban. A megtévesztő rész itt az, hogy a Tao útjának egészen más célja van, mint a Tantra útjának. A Tao útja arról szól, hogy csodálatos élmény ebben a világban élni: nagy egészség és hosszú élettartam kínálkozik, pénzügyi bőség, erőteljes szexualitás stb. Ellenben a Tantra útja Istent mindenben való megtalálását jelenti, amely magába foglalja az átmeneti tapasztalatok egy részét. Mindezek a dolgok elérhetőek a Tantrában, de általában a mesterek figyelmeztetik a követőket, mivel a különleges erők (siddhik) hajlamosak elterelni a gyakorlót a végső céltól - felismerve, hogy minden Isten. És még egyszer hangsúlyozva, a taoista szexuális gyakorlatok nagyon hatékonyak a gyakorlóik számára, és ez egy nagyszerű út, amelyen haladhatunk, ha jobb szexuális életet akarunk élni.

A Tao kontra tantrikus energiával végzett munka sajátosságait számos részletben tárgyalom majd más cikkekben. Talán az egyik szembetűnő különbség a kettő között az, hogy egy Tao gyakorló finom energiáját egy körben futtatja, míg a Tantrában a Kundalini energiája összeköti a keresztcsont területén lévő Shaktit a korona cakránál és felette álló Shivát.

A Tao-ban az energia egy körben mozog, a gyökér cakrától a korona cakráig és vissza a gyökér cakráig - fel és le, fel és le. A taoisták kozmikus pályának hívják.

  • A Tantrában az energia csak a gyökér cakrából felfelé halad mindegyik cakrába, a korona cakráig, fel, fel - de soha sem le.

A kettőnek nagyon különböző célja és hatása van. A taoista kozmikus pálya megközelítés finomítja a szexuális energiát a magasabb energiaközpontokban, majd ezt a finomított energiát az alsó cakrákba juttatja, jelentősen javítva a Földi életét azok számára, akik gyakorolják. A tantrikusok ezzel szemben, miközben élvezik a testükben töltött életet, energiájuk nagy részét a lelki növekedésnek szentelik, amihez energiát kell felhalmozni a magasabb cakrákban. 

És most tisztáznom kell, hogy amit fentebb mondtam, az nagyon leegyszerűsített. Ahogyan a kereszténység és más mainstream vallások területén is több tucat felekezet található, a gondolkodásmód és a módszerek különféle variációi hatalmas választékot kínálnak minden olyan széles körben gyakorolt ​​ úton, mint a Tao és az autentikus Tantra. Tehát, ha megnéznéd mindazokat az iskolákat, amelyek valaha is léteztek (és sok ilyen van!), akkor valószínűleg rájössz, hogy voltak / vannak taoisták, akik nem teszik meg a kozmikus pályát, és nem is érdeklődnek sokat az anyagi világukról és a tantrikusokról, akik ellentétben azzal, amit mondtam, körükben futtatják az energiájukat, és a yoga praxis segítségével a lehető legjobb anyagi tapasztalatokat szerzik. Ezt az egyszerűsítést saját józan eszemre használom.

A neotantrikus szexuális tanításainak másik gyakori eredete Osho tanításai, különös tekintettel a különféle lélegzetelállító gyakorlatokra, amelyek maguk is a Hatha Yoga pranayamájából, az életerővel (prana vagy ci) működő légzésgyakorlatokból származnak, valamint néhány korabeli korábban a bioenergetikus / testorientált pszichoterápiás munkákból eredezteti. Ez utóbbi gyakran Wilhelm Reich nagyrészt ismeretlen, mégis nagyon monumentális munkájának tulajdonítható, amelyet hívei tovább fejlesztettek és kibővítettek. Osho írt egy hatalmas, 2 kötetes könyvet, a Titkok könyve néven , amely a Vijnana Bhairava Tantra saját értelmezését nyújtotta, csak sajnos, nem az eredeti tantrát tolmácsolta sanskritul, hanem egy másik értelmezést, amelyet Paul Reps zen gyakorló írt, aminek nem sok köze volt az eredeti szöveghez. Ezért az eredmény egy szép írás az emberi szexualitásról és a pszichológiáról, de fele részben nagyon távol áll e tantra eredeti szándékától.


/lábjegyzet: a " Tantra " kifejezés egyik jelentése a "tanítás" vagy a "szöveg", és vannak speciális tantrák, amelyek a gyakorlat egyes aspektusait fedik le. Azt Indiai hagyományokban összesen 64 tantra létezik./


A hagyományos Tantra (akár Shaiva vagy Vaisnava) azt tanítja, hogy mindannyian Istenek vagyunk, de megfeledkeztünk erről. A Neo-Tantra pedig gyakran beépíti ezt az elképzelést a szexuális gyakorlataiba - az átváltoztatás fogalmát használva átalakítja a hétköznapi nemet - Istenné és Istennővé, akik szeretkeznek egymással. Ahhoz, hogy a szexuális tudományok valódi mesterévé válhasson valaki, meg kell tanulnia, hogyan lehet irányítani a szexuális energiát a testében. Ezért a hagyományos Tantra felé vezető másik híd a testünkben jelenlévő finom energiák működésének elsajátításán múlik. Ezt nevezném alkalmazott Tantrának. Bár ritkán találkozhatunk olyan tanárokkal, akik a testükben áthaladó sok energia (vayu) teljes rendszerét ismerik, jó néhányan mégis megtanítják ugyan, hogyan kell mozgatni pár szexuális energiát. Sok tapasztalat szükséges a szakértelem megszerzéséhez, de mindenki számára elérhető, aki szeretné. 

Mivel ez a New Age-ben általános, egyes tanárok saját (vagy annak vélt) ötletekkel állnak elő, amelyeket egyik tantrikus rendszerben sem alapoznak meg. Néhány évvel ezelőtt összefutottam egy ifjú, hozzáértő szakértővel, aki előállt egy történettel, miszerint egy tibeti tantrikus szerzetes nőknek tanított bizonyos szexuális gyakorlatot. Nem fogom megnevezni ezt a tanárt, mert amit tanít, az nagyon kezdőknek kiváló, bár rendszere nagyon távol áll a nők csodálatos szexuális lehetőségeitől. Remélhetőleg hívei felfedezik, hogy van ennél több is, miután elsajátították szexualitásuk nagyon fontos bevezetési szintjét.

Mielőtt elkezdenéd olvasni, hogy mi is a hagyományos tantra, ne feledd, hogy ha érdekel a nemi életednek javítása, akkor nem mindegy, hogy ezt vagy azt a tanárt vagy rendszert milyen néven ismerik. Mert nem csak az a fontos, hogy megkapod-e a kívánt eredményeket. A legtöbb újtantra tanár olyan tudást nyújt neked, amit ő maga is megszerzett. Valójában minden olyan tanítás, amely arra késztet, hogy megállj és megkérdőjelezd a tantrikus szexet, akkor azt most jó lenne elkezdeni.



Mi a Tantra

Nagyon boldognak érzem magam, hogy felfedeztem az autentikus tantra tanítások létezését. Eksztatikusnak érzem magam minden alkalommal, amikor arra gondolok, milyen áldásos volt, hogy bele botlottam. Nem csoda, hogy nagyon szükségesnek éreztem a cikk megírását abban a reményben, hogy neked is hasonló áldásban lesz részed, amely egyedülálló módon fog megnyilvánulni. Csak azt nem tudod még elképzelni, hogy a tantrikus tanítások mennyire felszabadítóak, amíg el nem kezded tanulmányozni ezt a nagyon bonyolult, és nagyon mély tudományt.

Ezt a tapasztalatot anno sok diákom átélte. A felszabadulás vágyakozása a jobb szexuális élet vágyaként álcázta magát. A tantrikus szex megismerése miatt jöttek, aztán maradtak a szeretetért és a lelki igazságokért (amit az eredeti tantrikus szövegeket rejtenek), amelyek mindennek alapjai, beleértve a szexuális erőt is.

A közelmúltban valószínűleg az egyik legjobb könyvet olvastam, amely eddig az autentikus Tantráról íródott, és amely kezdők számára hozzáférhető, és átlátható a tapasztalt gyakorlók számára egyaránt. Ez a "Tantra megvilágítása : egy időtlen hagyomány filozófiája, története és gyakorlata", írta Christopher D. Wallis. Nem csak varázslatos felismerésekkel teli , hanem mély tapasztalati. Christopher írásában mély szeretetet éreztem. Ez a szeretet visszhangzik a testemben és az elmémben, amikor a fülemen keresztül fogadom, és megnyitja a szívemet és felemeli az elmémet.

Nem hiszem, hogy képes leszek jobban kifejezni a Tantra-val kapcsolatos betekintést, mint Christopher, ezért íme néhány további idézet a könyvéből, amelyek nemcsak segíthetnek tisztázni, mi is a Tantra, de remélhetőleg inspirációt kapsz arra, hogy többet megtudj róla.


"[...] A tantra egy sanskrit szó, amely sokféle egyszerű használattal rendelkezik, beleértve az "elméletet", a "doktrínát" vagy egyszerűen a "könyvet". [...] gyakrabban olyan szentírási szövegekre utal, amelyeket állítólag Isten vagy az istennő az isteni párbeszédben tárt fel.

[...] A tantra [...] "egy meghatározott szent szövegben megfogalmazott szellemi gyakorlat rendszere" [...]

[...] A tantrát azért hívják így, mert kiterjeszti a tudatosságunkat és kiterjeszti annak valóságos gyönyör képességét [...]


A Shaiva Tantra világába lépés a mágia és a rejtély világába való beavatás. Tudatbővítő filozófia, melynek arcán rítusok, misztikus szótagokban megtestesülő heves istennők pantheonjai, a valóság sok dimenzióját feltérképező energiadiagramok, a testen belüli erőközpontok vizualizációi, a tudat legtisztább formáit kifejező gesztusok, a legtisztább extázis nektárjainak élményei , a természetfölötti hatalom gyakorlói, és a hétköznapi társadalom alapvető normáit kifogásoló koncepciók: ezek csak néhány jellemzője. Röviden: ez egy olyan világ, amely magában foglalja az ember szellemi és vallási tevékenységének teljes körét, a belső természetünk legmagasabb szintű és magasztosabb elmélkedéseitől kezdve a legfurcsább babonákig."


Itt van Christopher definíciója a nem-kettős Shaiva Tantráról:


"Az észak-indiai eredetű spirituális mozgalom, amely a 9. és 12. században érte el csúcspontját:

1. A hangsúly itt egy olyan isteni valóság közvetlen megtapasztalását jelenti, amelynek transzcendens és immanens aspektusai vannak, ezeket Shivának, illetve Shaktinak nevezik. Shivát elsősorban a tiszta tudatként értik, amely a létezés legfőbb alapja, és Shakti-t, mint a teljes nyilvánvaló univerzumot alkotó áramló erőt.

2. Beavatás egy guru-tanítvány kapcsolatba és egy egalitárius kulába (spirituális közösség).

3. A Lelki gyakorlat négy szempontja: a Tudatosság tanításain történő elmélkedés, meditatív rituálék, a finom test yogikus technikái és az érzékek esztétikai művelése, amelyek mind az isteni erőhöz való hozzáférést és annak beolvasztását célozzák mindenben, annak érdekében, hogy minden világi síkon a lelki felszabadulást elérjük."


És itt van a tantrikus mester igazi remekműve, amely megkísérli összefoglalni mindazt, amit a Tantráról tudni kell:


"Minden létező, minden időkön és azon túl, egy végtelen, szabad és boldog isteni Tudat, amely tudatossága területén a látszólag differenciált szubjektumok és tárgyak hatalmas sokaságát vetíti előre: mindegyik objektum a Fényben rejlő időtlen potenciál aktualizálása. Mindegyik alany ugyanaz, plusz az öntudat összehúzódott helye. Ez a teremtés, egy isteni játék, a Tudatban rejlő természetes impulzus eredménye, hogy önismeretének összességét cselekvésként fejezze ki, mely szeretetből fakadó impulzus. A tudatosság korlátlan fénye a tudatosság véges, testesült lokuszaiba szűkül össze szabad akaratából. Amikor ezek a véges alanyok azonosulnak a korlátozott és körülírt ismeretekkel és körülményekkel, amelyek a létezésük ezen szakaszát alkotják, ahelyett, hogy azonosulnának a tiszta tudatosság átfogó lüktetésével, ami a valódi természetük, megtapasztalják azt, amit "szenvedésnek" neveznek. Ennek orvoslására egyesek belső késztetést éreznek a spirituális gnózis és a yoga gyakorlásának útjára, amelynek célja a téves azonosításuk aláásása, és a tudatosság közvetlenségén belül közvetlenül feltárja azt a tényt, hogy a Tudat, a Boldogság, az Akarat, az isteni princípium hármas ereje. A tudás és a cselekvés az egyéni tapasztalatok összességét is magában foglalja - ezáltal annak felismerését váltja ki, hogy valódi identitása a legmagasabb Istenség realizációját fejti ki. Ez a tapasztalati gnózis különféle eszközökkel megismétlődik és megerősödik mindaddig, amíg a tapasztalat minden pillanatának nem fogalmi talajává válik, és az ember összehúzott önérzete és az Egésztől való elkülönülés végül megsemmisül a teljes kiteljesedés teljes teljességgé izzó ragyogásában. Ekkor az ember észlelése teljesen magában foglalja az univerzálisan táncoló világegyetem valóságát annak teljesen tökéletes isteniségének animációjában."


Ne ijedj meg, ha most egyszerre nem jött át az üzenete - az egész könyv lépésről lépésre kibontja ezt a nézetet, így ha elolvasod, akkor jobban fogod érezni magad. Egyelőre vedd be ezt a csodát úgy, ahogy van - egy olyan csoda, amiben szerencsénk van.

Ha úgy érzed, hogy szívesen fogadnád az autentikus Tantrát az életedbe, nagyon ajánlom neked a " Tantra Illuminated " -t. Valójában sok könyv létezik az autentikus Tantráról, de a legtöbbet rendkívül nehéz elolvasni (mert nem férsz hozzá, vagy bonyolult a nyelvezete), és nagyon valószínű, hogy az első néhány oldal után feladod - tudom, mert a kezdet kezdetén számos alkalommal magam is megtettem. Van néhány könnyen olvasható könyv is, de általában csak a felületet érintik, és nem igazán fénylik a bennük rejtett kincs. Kevés olyan eredeti tantrikus könyv létezik, amelyek egy laikus olvasó számára is hozzáférhető, és nem csupán a mesemondás csábítói. De ez egy másik cikk témája lenne.

És amint valószínűleg rájössz, néhány ezer szó erejéig már tudok hitelességet tulajdonítani annak a Tantrának, ami rendelkezik ősi írott forrásokkal (sanskrit szövegekkel) és tanítványi láncolattal. Egyetlen szó sem képes pótolni azt a legkisebb élményt sem, amikor érezzük, hogy mindennel egyek vagyunk, képesek vagyunk ellazulni és érezni mindennek az eksztatikus egyszerűségét.

Fordítóként félek az önálló alkotástól. Ez a legösszetettebb, legfunkcionálisabb, esztétikusabb technika, amivel valaha találkoztam.

Ami számomra mindig visszhangzik, az a tantrikus gondolat három módja:


  • Nem kell semmit megszerezned, hogy egynek érezd magad Istennel. Csak azokat a dolgokat kell elengedned, amelyek leplezik ezt a hozzáférést. Milyen felszabadító. Elég vagy, bármit is csinálsz, vagy sem.
  • Amikor először új tanítványt avattak, először azt tanították a legfejlettebb tanításra, hogy ő Isten. Csak akkor tanították a kevésbé fejlett tanításokra, ha a tanítvány nem volt hajlandó ezt felismerni. És ha ezek túl fejlettek voltak, akkor sokkal hozzáférhetőbb ismereteket mutattak be. Milyen egyedi. És természetesen ez a megközelítés a fenti 1. tétel eredménye.
  • Minden embernek vagy embercsoportnak megvan a maga egyedi nézete a világról, és ennyi van benne. Ahány lény vagy csoport létezett valaha, annyi egyedi nézet jött létre. És ez így van kialakítva. A Tantra mesterei minden vallási és nem vallási csoportból fogadtak hallgatókat.


Befejezésül, a cikk célja az volt, hogy tájékoztassam az olvasót arról, hogy melyik a nyugati Tantra zavaros világa és melyik nem, hogy megtudja, mikor kell ragaszkodnia egy bizonyos neotantrikus gyakorlathoz, és mikor kell fordulnia valami sokkal mélyebb iránt, és melyik vezeti sokkal tovább, mint a jobb szex, ha fel kellene hívni a figyelmet.

Ez egy nagyon nehezen írható cikk volt, amely megpróbált igazságot adni minden jó szándéknak, anélkül, hogy a tényeket aláásná, és ugyanakkor megmutatta, mi rejtőzik az igazi Tantra mögött. Biztos vagyok benne, hogy visszatérek rá és idővel javítok rajta.


Megjegyzés : a Tantra Illuminated számos idézetében helyettesítettem azokat a devanagari karaktereket, amelyeket az olvasók többsége nem fog tudni kiejteni egyszerűsített átírással. A könyvben megtalálható egy teljes átírási táblázat.


Ha élvezted ezt a cikket, érdemes többet olvasnod az autentikus Tantráról:

  • Book "Tantra Illuminated: The Philosophy, History, and Practice of a Timeless Tradition" by Christopher D. Wallis


A Cikk folytatása ITT